Top 5 boeken

Vandaag even iets anders: een top 5! Ik lees nogal veel boeken in mijn vrije tijd en soms zitten er echte juweeltjes tussen. Daarom deel ik vandaag de 5 leukste boeken die ik tot nu toe heb gelezen met jullie. (1 is het beste 2 goed 3 iets minder enz.)

Image

5. Onsterfelijk van Jessica Khoury

Dit boek is erg origineel vanwege de onsterfelijke (goh) hoofdpersoon. Het gaat over Pia die in een soort kliniek midden in het oerwoud zit (exacte plek onbekend). Eerst leidt ze een redelijk rustig leventje, tot ze een vreemde jongen uit het oerwoud ontmoet. Ze spreekt hem steeds vaker en ze komt achter dingen die het daglicht niet kunnen verdragen…

Het boek is in het begin erg langdradig en saai, maar toch heb ik het uitgelezen. Maar hoe verder je leest hoe spannender het wordt! Vanwege de spanning op het eind en de originele verhaallijn staat dit boek toch in mijn top 5. Een aanrader voor mensen die van fantasie en romantiek houden, maar je moet wel geduld hebben!

Image

4. Brainwash van Carry Slee

Oke, ik geef het toe, het is haast onmogelijk om Carry Slee niet in deze top 5 te plaatsen 🙂 Het is al een poosje geleden dat ik dit boek heb gelezen, maar het heeft wel indruk op me gemaakt. Naomi, Elise en Jelle kampen alle drie met hun eigen problemen. Elise komt in een sekte terecht en trekt zich daar terug vanwege haar jeugdtrauma. Het boek leest lekker snel maar het einde is een beetje vreemd. Ik raad het zeker aan aan mensen die houden van spannende boeken. Een goede young adult!

Image

3. Brief aan mijn ontvoerder van Lucy Christopher

Dit is zo’n ontzettend ontroerend en mooi boek! Meer heb ik niet te zeggen 🙂

Het gaat over Gemma die wordt ontvoerd door, tsja, een stalker zal ik het maar noemen? Gemma is volkomen wanhopig wanneer deze jongen, die ze kent van vroeger, haar meeneemt naar de woestijn.

Vooral het eind is heel erg ontroerend. Dit boek heeft echt indruk op me gemaakt.

Image

2. De hongerspelen van Suzanne Collins

Wie kent hem eigenlijk niet? Katniss die meedoet aan de hongerspelen, een onvergetelijk boek.

Superspannend en ik ben van plan snel deel 2 te kopen!

Image

1. Boy 7 van Mirjam Mous

Niemand verdient het meer om op plek 1 te staan (oke, misschien de hongerspelen dan), dan boy 7. Het boek gaat over een jongen die zijn geheugen verliest en langzamerhand achter de gruwelijke waarheid komt…

Absoluut één van de spannendste boeken die ik ooit heb gelezen. Moet ik nog meer zeggen 😉

One thought on “Top 5 boeken

Geef een reactie

