Back to school…

Jep, het onvermijdelijke komt nu toch steeds dichter bij… We gaan weer terug naar school! Nou ja, als je in midden- of zuid Nederland woont heb je waarschijnlijk nog even. Omdat mijn schriften pimpen dit jaar niet zoveel soeps was, ga ik hier ook vooral niet teveel aandacht aan besteden. Maar ik geef wel een paar tips.

Omdat ik toch graag met jullie mijn poging tot schriften pimpen wilde delen:

20140816_143741

Oke, ik speel een beetje vals. 2 schriften waren nog van vorig jaar 😉 Omdat ik heb besloten eerst al mijn schriften op te maken (en dat waren die van klas 1, bijna allemaal al met print), viel er niet veel te pimpen dit jaar. Duzz, volgend jaar beter!

Om je een beetje voor te bereiden op het nieuwe schooljaar, heb ik een paar tips voor jullie.

Organize, organize, organize!

1. Houd het opgeruimd

Om te voorkomen dat je hele schoolkastje, -laatje, -plekje wat dan ook, één grote troep wordt, is het belangrijk dat je alles sorteert en organiseert. Als je dit liever niet wil, is dat natuurlijk helemaal aan jou, maar ik vind dit persoonlijk wel heel fijn. In een opgeruimde omgeving presteer je namelijk beter (daar ben ik van overtuigd 🙂 ). Natuurlijk is mijn bureau ook niet altijd spik en span, ik heb het wel graag opgeruimd.

2. Papieren in mappen bewaren

20140816_144915

Het is handig en overzichtelijk om voor elk soort ‘papieren’ een map(je) te hebben. Zo heb ik een map voor al mijn s.o.’s en proefwerken. Ik weet niet of ze nog van pas kunnen komen bij mijn examen, maar het is handig om te weten wat je kunt verwachten op je volgende proefwerk. Of wat voor vragen kreeg je ook al weer bij dat ene hoofdstuk? Nu gebruik ik ze niet echt vaak, maar bij s.o.’s is het altijd handig om nog even te kijken wat er ook al weer gevraagd werd, zodat je je kunt voorbereiden op het proefwerk.

Plannen

Ik vind het zelf altijd fijn om te plannen, als ik er aan toe kom.

plannen

Met word 2010 kun je bij het mapje planningen kiezen voor weekplanner huiswerk. Superhandig! Rechtsbovenin voer ik dan de week in waarvoor ik wil plannen en ik verander de dagen in de gewenste volgorde. Ik verdeel gewoon mijn huiswerk over de dagen en maak van tevoren voor elke s.o. of proefwerk een lijstje met dingen die ik moet leren.

Bijv.:

Aardrijkskunde s.o. woensdag 20 augustus

– lezen blz. 10 en 11

– leren bron 5

– oefeningen maken internet

Die punten verdeel ik dan over de dagen die ik heb voor de s.o. en zolang ik me daaraan hou, haal ik over het algemeen goede cijfers.

Rust nemen

Plan minimaal één dag in de week in om te ontspannen. Bij mij is dit op zondag. Even lekker een dagje niet leren en huiswerk maken. Ik hoor wel vaak dat de meeste mensen zaterdag als hun huiswerkdag inplannen, maar voor mij werkt dit niet met het vooruitzicht dat ik de volgende dag nog huiswerk moet maken.

Dingen die voor mij goed werken om te ontspannen: uitslapen ( 😉 ), lezen, naar buiten gaan en natuurlijk bloggen 🙂

Einddoel

En net als Rahma, wil ik dit jaar ook een einddoel proberen. Bedankt Rahma, voor deze tip!

Mijn einddoel is om op alle vakken aan het eind van het jaar afgerond een 7 te staan. Vorig schooljaar is me dat helaas net niet gelukt 😦 . Als het me dit jaar wel lukt? Een grote chocoladereep moet een goed vooruitzicht zijn 😉

Hopelijk hebben jullie wat gehad aan deze tips! En veel succes allemaal in het nieuwe schooljaar 🙂

xx

4 thoughts on “Back to school…

  1. Ik wil heel graag die planner gebruiken. Maar ik heb word 2012 dus het lukt niet. Wil je misschien een oude planner van je naar me mailen, zodat ik hem opnieuw kan invullen? xx

Geef een reactie

