Appeltaart bakken!

Hey,

Het blijft toch wel lastig om steeds artikelen in de categorie food te maken, omdat ik het liefst zelf eten kook, bak, noem maar op. En daar heb ik niet altijd tijd voor. Maar dit keer heb ik er tijd voor gemaakt! Vandaag laat ik jullie zien hoe je deze heerlijke appeltaart met appels uit eigen tuin zelf maakt.

Wat heb je nodig?

foto (1)

– mix voor appeltaart

– 1 ei

– 1 kg appels (ik gebruik 2 grote en 2 middelgrote appels en dat is prima)

– 1,5 theelepel kaneel (ik gebruik iets meer, omdat ik wel van veel kaneel door appeltaart hou)

– 150 gram boter

– 50 gram suiker

– 75 gram rozijnen

– bakvorm van ongeveer 24 cm

Wat gebruik ik verder nog?

foto (2)

Dit hoef je niet te gebruiken, maar is wel handig.

– weegschaaltje

– een bordje om de appels op te schillen en de boter te snijden

– mixer

– theelepeltje

– mes

– 2 beslagkommen

– zakdoekjes en boter (in een fles) om de bakvorm mee in te vetten

En nu gaan we beginnen! Vergeet niet je handen te wassen 😉

foto (6)

De appels schillen! En dan in blokjes hakken. Hahaha Ik ben daar ontzettend langzaam in, dus daarom doe ik dat altijd als eerste. Maar je kunt dit ook pas bij het sterretje (*) doen.

foto (5)

Weeg eerst de rozijnen af en laat ze ongeveer 5 minuten in warm water wellen.

Ondertussen gaan we vast bezig met het deeg. De boter weeg ik eerst af. Dan doe ik deze samen met de bakmix en de helft van het ei in de kom. En mixen maar! Eigenlijk doe ik dit alleen met mijn handen, dat gaat veel sneller. Als het een samenhangend deeg is geworden, haal ik de rozijnen uit het water en leg ze op een doekje te drogen. Nog even het deeg goed doorkneden en dan een bal ervan maken. Nu verwarm ik de oven ook pas voor, omdat ik erg lang over het bekleden van de bodem doe.

foto (8)

foto (13)

Vergeet de bodem en de rand niet in te vetten! 3/4 deel van het deeg verdelen over de bodem en de rand. Meestal pak ik dan nog een klein beetje van het deeg dat eigenlijk over de taart heen moet, omdat ik anders niet genoeg heb voor de rand.

(* de appels schillen als je er kort over doet) Doe de appels samen met de suiker, kaneel en rozijnen in de kleinere beslagkom en mix het even goed. Dan kun je het verdelen over het deeg in de bakvorm. En tot slot de rest van het deeg verdelen over de appelmix.

foto (9)

Nu 50-60 minuten in de oven.

foto (10)

Ik kan niet wachten!

foto (12)

Klaar!! Helaas heb ik hem niet direct erna gefotografeerd, zoals je kunt zien haha. En hij is heerlijk!!

Laat in de reacties weten wat jouw favoriete taart is en tot de volgende keer!

xx

5 thoughts on “Appeltaart bakken!

Geef een reactie

