About creating your own style

style

Hey,

Vandaag eens een keertje wat anders. Geen review of inspiratieartikel, maar meer een soort van tips. About creating your own style!

Tsja, hoe doe je dat nou eigenlijk? Je eigen stijl ontdekken? Ik ben er nog niet helemaal achter wat mijn eigen stijl is, maar ik heb wel al een paar dingen geleerd gaandeweg mijn zoektocht.

1. Sla plaatjes die je inspireren op!

wow! amazing!

Inspirerende outfitfoto’s die ik tegenkom op internet, van andere blogs of van weheartit bijvoorbeeld, sla ik altijd op. Lookbook is ook een tip, daar staan ook veel inspirerende looks.

2. Probeer aan de hand van die plaatjes te ontdekken wat je leuk vindt.

leukkk

Bron

Opvallend veel skater skirts in je mapje met ‘inspirerende outfitfoto’s’? Misschien is het dan een idee om een skater skirt aan te schaffen voor in je garderobe!

3. Skip de kleuren die je niet zo mooi staan.

handig

Maar hoe weet je dan welke kleuren je staan? Ik denk dat bovenstaand plaatje ook wel een beetje geldt voor je kleding. Ik heb bijvoorbeeld dat felgeel, feloranje, en dat soort kleuren mij echt niet staan. Ze maken mij superbleek en flets. Dus heb je net als ik een bleke huid, skip dan de felle kleuren. Maar donkerblauw en zwart vind ik wel weer heel erg mooi staan. Als je wat donkerder bent (lees: donker haar en géén foundationkleur 01 😉 ) staan rood, roze en blauw weer heel erg mooi. Natuurlijk mag je zelf weten welke kleuren jou staan, maar je komt er vanzelf wel achter welke kleuren je toch nét iets beter staan.

4. Draag waar jij je zelfverzekerd in voelt.

bloemen

Spreekt voor zich toch? 😉

5. Benadruk je goede kanten.

Heb je wat bredere heupen? Dan staat een kokerrok jou heel mooi! Maar als je lange dunne benen hebt staat een mooie skinny jeans jou prachtig! Doe wat research en je komt er vanzelf wel achter wat jou mooi staat.

6. Missers komen voor.

tekstje

Geloof me, iedereen die met zijn/haar eigen stijl experimenteert maakt wel eens een misser. Maak je niet druk als je die ene foto ziet van een paar jaar terug en je jezelf afvraagt hoe je dat in vredesnaam ooit hebt kunnen dragen. Door te experimenteren kom je uiteindelijk wel achter je eigen stijl!

7. Trek je niks aan van anderen.

diamant

Hoe moeilijk het ook klinkt: trek je niks aan van wat anderen van je stijl vinden. Als ze je stijl leuk vinden is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar als ze hem niet leuk vinden maakt dat niet uit. Als jij je zelfverzekerd voelt bij je eigen stijl straal je dat ook uit en gaan anderen je ook accepteren of misschien zelfs wel bewonderen!

8. Pas je kledingkast aan.

wauw mooi

De kleding die je niet meer mooi vindt of niet meer draagt kan weg. Twijfel je toch nog? Hier een handige test! Basics zijn ook een absolute must. Misschien dat ik daar nog een apart artikel over schrijf, dus hou mijn blog in de gaten.

9. Shoppen!

shopping

En daarvoor moet je natuurlijk shoppen! Probeer ook eens wat nieuwe winkels of plan een dagje naar een grote stad. En soms kun je online beter slagen, daar hebben ze een veel groter aanbod! Tips zijn: boohoo.com, loavies.com en modemusthaves.com .

Wat vonden jullie van deze tips? Hebben jullie nog verzoekjes voor gerelateerde posts? Laat het weten in de comments!

xx

Geef een reactie

