Boekreview: Fatale liefde, Carry Slee

Stel je voor: je hebt een superleuke jongen ontmoet, met een grote villa, een Porsche en een fortuin.

Maar is hij wel wie hij beweert te zijn?

bron

Jaja, dit was het eerste (en enige) geplande boek voor Boektober dat ik uit las. Namelijk: Fatale liefde van Carry Slee. Dus die ga ik vandaag voor jullie reviewen!

Een poosje geleden al ben ik hier in begonnen, maar toen heb ik hem niet uitgelezen. Niet dat ik hem niet leuk vond, in tegendeel zelf: het was best een leuk boek. Met Boektober besloot ik om dit boek toch nog te gaan lezen.

Het boek begint redelijk normaal, niet echt heel spannend ofzo. Dit gaat een tijdje zo door en normaal gesproken zou ik dan ook snel afhaken. Maar omdat ik de schrijfstijl zo leuk vond en omdat het boek in het genre ‘Young Adult Thriller’ valt, bleef ik toch verder lezen.

De spanning wordt, naarmate het verhaal vordert, steeds meer opgebouwd, tot en met het hoogtepunt, waarbij je letterlijk op het puntje van je stoel zit.

Het boek gaat over Amber, Liz en Djawad. Amber en Liz willen samen een bedrijfje opstarten waarbij ze zelf kleding ontwerpen en verkopen. Liz en Djawad zijn al twee jaar gelukkig samen. Als Amber ook nog een leuke jongen ontmoet, lijkt alles heel goed te gaan. Maar een boek is natuurlijk niet spannend, als er niet enkele ‘complicaties’ ontstaan. Die ontstaan er dan dus ook. Een spannend tussendoortje voor de wat oudere Carry Slee fans!

Persoonlijk vond ik de andere boeken die ik al heb gelezen uit de 16+ serie van Carry Slee, Brainwash en Joël, sterker. Deze boeken waren toch net iets spannender en aangrijpender en wat meer een thriller.

Pluspunten:

  • Je komt makkelijk door het boek heen.
  • Het boek is spannend.
  • Leuk ‘tussendoortje’!

Minpunten:

  • Het boek is af en toe wel wat voorspelbaar. Voor de oplettende lezers zullen hier geen heftige plottwists in voor komen.
  • Joël en Brainwash vond ik persoonlijk spannender.

√  Ja, ik raad dit boek aan!

Andere boeken uit de 16+ serie van Carry Slee:

Brainwash en Joël raad ik ook zeker aan! (Die had ik al eerder gelezen.) Van Bangkok Boy kunnen jullie ook nog een review verwachten, die ben ik ook van plan om te lezen.

Dit was het dan alweer!

Hebben jullie al boeken gelezen uit de 16+ reeks van Carry Slee? En wat vonden jullie ervan?

xx

Geef een reactie

