Boekenfestijn 2016 + shoplog!

Hey!

 

Allereerst: long time no see! Oh wat erg… Bijna twee maanden niks geüpload! Maar vandaag toch weer een artikel 🙂

Ik zal beginnen met mijn eerste ervaring met het boekenfestijn en vervolgens overgaan op de shoplog.

Een poosje geleden ben ik naar het boekenfestijn geweest, dat op dat moment plaatsvond in Leeuwarden. Al een tijdje nam ik me voor om eens naar het boekenfestijn te gaan en toen ben ik uiteindelijk ook gegaan. Even een impressie van de hal:

20160320_154342

Amazing! Als je voor de eerste keer binnenloopt bij het boekenfestijn als bookaholic, moet je eerst eventjes stil staan. Zoveel boeken bij elkaar had ik nog nooit gezien! En ook nog allemaal nieuwe boeken…

Zoals je ziet zijn alle categorieën aangegeven met blauwe bordjes. Lekker overzichtelijk! Het viel ook nog mee met de drukte, dus dat was fijn.

In het begin kun je je tas inleveren en krijg je een kaartje met je nummer. Daarna pak je een karretje om je boeken in te stoppen. En dan kun je losgaan! Aan het eind zijn de kassa’s waar je ook nog een stevige tas kunt kopen om eventueel je boeken in mee te nemen.

Genoeg gepraat, over naar de shoplog!

20160331_185319

Uiteindelijk heb ik 8 boeken op het boekenfestijn gekocht.

20160331_185956

Dit schattige agendaatje is geen boek, maar leek me toch leuk om even te laten zien. Je kunt de data in de agenda zelf invullen, waardoor je hem in gebruik kunt nemen wanneer je maar wilt. Ik ga hem waarschijnlijk voor school gebruiken volgend jaar. Een heel leuk design, maar lekker compact!

Weekly diary €2,99

Ik twijfelde eerst over dit boek, maar heb er zoveel verhalen over gehoord, dat ik toch maar besloot om hem mee te nemen. In het Engels uiteraard!

The Da Vinci Code, Dan Brown (klein formaat) €3,50

Toen ik de hele (!) maze runner serie tegenkwam, in het Engels, kon ik mijn geluk niet op. Voor maar €15,-!

Maze Runner series, James Dashner €14,99

Ik heb al eerder een boek van John Boyne in het Engels gelezen, De jongen in de gestreepte pyjama, dus ik was heel benieuwd naar dit boek. Helaas is deze wel in het Nederlands, maar de kaft ziet er prachtig uit en het is ook nog een hardcover!

20160331_185657

Noah Barleywater gaat ervandoor, John Boyne €4,99

Over dit boek heb ik even getwijfeld, aangezien het wel een kinderboek is, maar mijn vriendin heeft me toch overgehaald. Ik was het namelijk wel eens met het feit dat kinderboeken ook heel mooi kunnen zijn, zelfs voor jongeren/volwassenen. Dit boek heb ik inmiddels uitgelezen en ik ben blij dat ik het heb gekocht!

De geheimzinnige sleutel, Sarah Moore Fitzgerald €4,99

Na de tekst op de achterkant snel gelezen te hebben, was me eigenlijk nog niet helemaal duidelijk waar dit boek eigenlijk echt over gaat. Maar dit is hoogstwaarschijnlijk een science-fiction boek en daar hou ik wel van. En mijn voornemen om meer boeken in het Engels te gaan lezen, sluit hier mooi bij aan.

Take back the skies, Lucy Saxon €3,99

Dit boek kocht ik niet op het boekenfestijn, maar in de boekwinkel. Het was die week namelijk Boekenweek en ik wilde graag het Boekenweekgeschenk omdat daar een gratis treinkaartje bij zat (goed excuus hoor 😉 ). Dus toen heb ik dit boek gekocht, omdat ik daar al eerder van gehoord had en me het een leuk boek leek. Ik moet deze nog lezen, maar ik ben heel benieuwd!

Duizend stukjes van jou, Claudia Gray €15,-

 

En daarbij ontving ik het Boekenweekgeschenk:

Broer, Esther Gerritsen

 

Dit was het dan alweer!

Ben jij al eens naar het boekenfestijn geweest?

xx

2 thoughts on “Boekenfestijn 2016 + shoplog!

Geef een reactie

